2024. már 05.

Minek nyakörv, ha nincs sétaidő?

írta: Sziaszőrmók
Minek nyakörv, ha nincs sétaidő?

26. rész Szőrmók Sebastian

Pakolnak, készülődnek, iszonyat nagy jövés-menés napok óta. Nőstény gazdi minden reggel itthon hagy tök egyedül és hatalmas csomagokkal, táskákkal tér haza. Amiket aztán kipakol, bepakol, összecsomagol és teli nagy bőröndök, meg táskák sorakoznak a nappaliban. Közben állandóan szól valami áhítatos zene vagy a kis gazdik üvöltik, ha itthon vannak, hogy kiskarácsony nagykarácsony teli torokból.

  Vörös gazdi bebújt az egyik kis bőröndbe, egész nap ott szunyokál. Próbáltam kirángatni, de nem volt hajlandó felébredni, játszani egy picit. Azt mondta valami esti vadászaton vett részt a szomszéd fekete macskával és mire hazajött, már senki nem engedte be. Így egész éjjel éberen védte a házat a kocsi alatt várva, hogy végre reggel legyen és beengedjék. Szóval ezért vagyok tök egyedül ma is. Mert ha itthon alszik vörös gazdi, akkor néha lehet vele játszani, kergetőzni, verekedni, birkózni napközben és ha elfelejti a karmait belémvágni akkor ezek nagyon jó kis játékok. De most csak alszik és a farkát se mozdítja. Keresek egy eltévedt papucsot unalmamban.

Most komolyan felébresztesz az éjszaka közepén bunyózni? Én délután fociztam a fiúkkal, sétáltam az erdőben, visszavittem vagy hatszázszor az anya által eldobott labdát és most aludnék. Értem én, hogy te most ébredtél a nappali durmolásodból és szórakozni vágysz, de fáradt vagyok. Vörös gazdi, ha még egyszer belemarsz a fülembe esküszöm átharapom a torkodat.

img-20230422-wa0002.jpeg

Mi ez a hajnali ébredés, éjjel vörös gazdi, most meg az egész pereputty sürög-forog. Viszik ki a bőröndöket, zárják le a szobákat, redőnyöket. Hova készültök? Hova mentek? Meg vagyok zavarodva, vörös gazdi már kapott enni, de nekem hol a kajám? Minek a nyakörv, nincs sétaidő? Bekötsz az autóba, saját ülésre? Nem értem. Közben énekelnek, na jó gazdi nem énekel, káromkodik, hogy jézuska legközelebb figyelembe vehetné a kocsi méretét pakoláskor, nőstény gazdi meg pityog, hogy nem most kell a dráma, tudta jól, hogy mennyi minden van, kis nőstény gazdi meg bőg, potyognak a könnyei, hogy a cicája egyedül marad. Tényleg, jut eszembe hol van vörös gazdi? Ő nem kap külön ülést? Neki miért nem kellett jönni, ha már bepakoltátok a házat? Nem fért be? Különben is hova megyünk? Dokihoz nem szoktunk ennyi cuccot vinni. Na mindegy is, örülök, hogy anya itt van, simogat és szeretget. Tőlem a Himalájára is elmehetünk így együtt, akár dokihoz is. Csak valakinek eszébe juthatna, hogy a reggelim kimaradt.

Szólj hozzá